CARPATH ROGAINING TROPHY 2025

Carpath Rogaining Trophy este o competiție de lunga distanță, având la bază orientarea, unde echipe formate din 2-5 persoane, primesc o harta topografica detaliată cu zona care trebuie explorată, o busolă și un stick electronic (SI-card), cu scopul de a atinge cât mai multe checkpoint-uri, pentru a acumula cât mai multe puncte, intr-o perioada de timp de 4 sau 24 ore în funcție de cursa pe care o alegeți. Fiecare checkpoint are o valoare diferită, câștigătoare fiind desemnată echipa care, pe baza unei strategii proprii de atingere a lor, va acumula cel mai mare punctaj. În caz de egalitate de puncte, criteriul de departajare este timpul realizat.
Competiția este organizată de Clubul Sportiv Babarunca în colaborare cu VSK Csikszereda și Clubul Sportiv Transylvania Rogaining, cu sprijin acordat de Consiliul Județean Harghita, iar participarea este deschisă oricărei persoane pasionată de sport și aventură.

Această etapă punctează în clasamentul general Roza Vânturilor.
Competiția se va desfășura pe durata de 4 ore și 24 de ore (vezi buletin 1).

Pentru informații complete privind competiția, vă rugăm să urmăriți buletinele informative pe site-ul oficial:
csbabarunca.ro/rogaining/

PROGRAM

28 iunie 2025

ora 10.00 – 11.45     validarea echipelor participante la cursa de 24 de ore, împărțirea numerelor de concurs și a brățărilor

ora 11.45                    împărțirea hărților de concurs

ora 12.45                    intrarea în dispozitivul de start a echipelor participante

ora 13.00                   startul în cursa de 24 ore

29 iunie 2025

ora 7.00 – 8.15       validarea echipelor participante la cursa de 4 de ore, împărțirea numerelor de concurs și a brățărilor

ora 8.15                     împărțirea hărților de concurs

ora 8.45                    intrarea în dispozitivul de start a echipelor participante

ora 9.00                    startul în cursa de 4 ore

ora 13.00                  finalul ambelor probe

ora 14.00                  festivitate de premiere … urmată de food/drink party

CENTRUL DE CONCURS

Centrul de concurs va fi la Băile Dugaș (Dănești) – jud. Harghita  . 46.512391, 25.739528

ZONA DE DESFASURARE A COMPETITIEI

Competiția se va desfășura pe un areal generos de aproximativ 100 km pătrați situat pe UAT-ul a sapte comune din ținutul Ciucului de Sus. Altitudinea zonei de concurs variaza intre 700 m si 1000 m. Întregul traseu va fi bazat exclusiv pe orientare și nu vor exista informatii de directionare de-a lungul acestuia.

HARTI SI CARTOGRAFIE / HARTA

Cartografia hărții a fost concepută și proiectată de către echipa VSK Csikszereda, cu ajutorul software-ului OCAD, prin procesarea hărții originale a zonei de concurs. Pentru ușurarea orientarii au fost scoase indicațiile topografice, iar detaliile și simbolurile de pe hartă sunt alese special în spiritul Rogainingului.

POSTURI DE CONTROL / CHECKPOINT-URI

Fiecare post de control evidențiat pe hartă, este vizualizat in teren print-un „lampion”  de forma unei prisme triunghiulare, cu fețele laterale colorate în portocaliu și alb, având dimensiunea de 30 x 30 cm. Toate posturile de control sunt prevăzute cu un cod/ numar de identificare unic și un sistem electronic marca „SPORTident”. Posturile de control au valori diferite. Valoarea lor este indicată de prima cifra a codului.

SIGURANTA SI SECURITATE

Siguranța participantilor la competitie, a voluntarilor și a personalului pentru interventii de siguranta este prioritară !
În cazul unei urgențe medicale, concurenții vor apela numarul de urgenta:
SALVAMONT (0725826668)
Pentru situatii de urgenta sau alte probleme aparute pe parcursul competiției , participanții au la dispozitie doua numere de telefon:
Janos – 0722658513
Gyuszi – 0744531908

Concurenții trebuie să evalueze cât mai bine ruta pe care o vor urma, având în vedere abilitățile fiecăruia. Se va avea în vedere faptul că pe timpul competitiei pot exista condiții meteorologice nefavorabile precum ploaie în exces, vânt puternic, temperaturi scăzute sau foarte ridicate. Prin urmare, concurenții trebuie să își asigure un echipament adecvat conditiilor meteo din ziua competitiei.
Toți participanții sunt, în primul rând, responsabili pentru siguranța lor.
În cazul în care un concurent renunță la competitie, acesta va trebui să anunțe imediat prin telefon organizatorii.

CATEGORII / ÎNSCRIERE / TAXE

4 Ore

NORMAL REGISTRATION

Per participant

La această probă nu se acordă gratuități!

10 euro (sau echivalent în lei/pers – la seniori și veterani)

6 euro (sau echivalent în lei/pers – copii sub 15 ani)

24 Ore

NORMAL REGISTRATION
Per participant 20 euro (sau echivalent în lei/ pers.)*
Gratis pentru echipele care au participat la minim una din cele 2 etape ale Rozei Vânturilor din 2025. (inscrierea este obligatorie!)

CATEGORII 4H

Copii (Children) echipe având în componență persoane sub 15 ani (obligatoriu însoțiți de un adult)
Masculin (MS) – echipe formate exclusiv din barbati 15 – 45 ani
Feminin (WS)– echipe formate exclusiv din femei 15 – 45 ani
Mixt (Mixt S)– echipe formate din barbati si femei 15 – 45 ani
Veterani masculin (VM) – echipe formate exclusiv din barbati peste 45 ani 

CATEGORII 24H

Masculin (MS) – echipe formate exclusiv din barbati 18 – 45 ani
Feminin (FS)– echipe formate exclusiv din femei 18 – 45 ani
Mixt (Mixt S)– echipe formate din barbati si femei 18 – 45 ani
Veterani masculin (VM) – echipe formate exclusiv din barbati peste 45 ani
Veterani feminin (VF) – echipe formate exclusiv din femei peste 45 ani
Mixt (Mixt V) – echipe formate din barbati si femei peste 45 ani

Data limită pentru înscrieri 22 iunie 2025 ora 24.00
Taxele de înscriere vor fi virate în contul CLUBUL SPORTIV BABARUNCA
RO03 RNCB 0303 1383 3155 0007 specificand numele echipei.
Înscrierile nu vor fi luate în considerare decât dacă vor fi validate prin intrarea banilor în cont sau dovada Ordinului de Plată până la data de 25 iunie 2025.
În cazul neparticipării la competiție taxele de înscriere nu vor fi restituite!

Echipament obligatoriu și recomandat

🧭 1 busolă/echipă (se poate închiria de la organizatori);
🗺️ Harta de concurs (oferită de organizatori);
🔢 Numărul de concurs (oferit de organizatori);
💾 Si-card (se poate închiria de la organizatori);
📱 Telefonul mobil cu acumulator complet încărcat pentru situații de urgență (numărul lăsat la înregistrare);
💡 Lanternă frontală

Animale

Având în vedere că zona unde se va desfășura evenimentul este bogată în faună, iar acest eveniment le va putea perturba mediul, organizatorii recomanda participantilor sa nu fie insotiti de animale de companie.
Uciderea, agresarea sau deranjarea animalelor sălbatice pe tot parcursul concursului va atrage descalificarea și sancțiuni conform legii in vigoare.

Important: În zona de concurs va exista un H House (HH) unde concurenții vor putea găsi la orice oră hrană caldă și rece și lichide pentru hidratare. H House-ul se deschide la 4 ore după start și este funcțional doar pentru participanții la proba de 24 ore!

Reguli de participare

Echipele vor fi compuse din 2, 3, 4 sau 5 membri, cu obligația de a rămâne împreună pe tot parcursul cursei.
Fiecare echipă va parcurge traseul conform propriei strategii, asfel încat sa adune cat mai multe puncte în timpul alocat cursei in care s-a inscris.
Deplasarea se va face obligatoriu pe jos.
Fiecare echipă va primi brățări de unica folosinta la care se va atasa un SI-card SPORTident inainte de Start. În cazul pierderii sau distrugerii acesteia, echipa trebuie să contacteze imediat organizatorii, să raporteze poziția și să urmeze indicațiile pentru a remedia problema.
În cazul in care doua sau mai multe echipe termina concursul cu acelasi numar de puncte, se aplica al doilea criteriu de departajare, si anume timpul cel mai scurt. Astfel echipa care are acelasi numar de puncte cu echipele clasate pe primul loc, si a ajuns la linia de Finish in timpul cel mai scurt, se declara castigatoare.

Penalizari

Penalizări în cazul întârzierilor:
– 1 punct pentru fiecare minut întârziere față de timpul acordat.
În cazul depășiri timpului acordat cu mai mult de 30 de minute, echipa este descalificată.
Dacă echipa va fi ajutată din exterior aceasta va fi descalificată( cu excepția cazurilor de accidentări sau forță majoră)
În cazul în care unul sau mai multi membri se vor retrage în timpul cursei, întreaga echipă va fi descalificată. Participanții trebuie să anunțe organizatorii prin telefon.
Membrii tuturor echipelor trebuie să acționeze în spirit de fair play în cazul în care cineva suferă o accidentare, să ofere ajutor sau să sune organizatorii.

Motive pentru descalificare

Separarea de către membrii echipei ( Toți membrii trebuie să meargă împreună)
Ruperea/desfacerea brățărilor SPORTident.
Refuzul de a participa la verificările de sănătate cerute de echipa medicală.
Lipsa echipamentului obligatoriu pentru participarea la eveniment.
Refuzul controlului obligatoriu al echipamentelor.
Abandonul sau neajutarea unui coechipier sau competitor în cazul unei accidentări grave.
Aruncarea oricărui tip de gunoi in zona de concurs. Gunoaiele se vor strânge în pungi speciale, si vor fi aduse in zona de Finsh, sau in statiile de realimentare unde vor fi preluate de organizatori.
Comportament inadecvat, lipsă de fair-play, nerespectarea proprietății private sau celelalte echipe.
Folosirea unei alte forme/mijloc de deplasare in perimetrul de desfasurare a Competitiei, altul decat mersul pe jos (auto, velo, moto, ATV etc);
Neparticiparea la informare înaintea cursei de către cel puțin un membru din fiecare echipă.
Orice conduită nesportivă.

Punctaj, Clasament, Premii

La sosire, echipele vor primi o fisa eliberata de sistemul SPORTident cu toate checkpoint-urile bifate pe timpul concursului. Astfel se va contabiliza fara eroare punctajul fiecarei echipe. Posturile vor trebui bifate de toti echipierii pe dispozitivele proprii SI Card în timp de un minut. În cazul în care acest timp este depășit checkpoint-ul nu este validat. În cazul in care la sosire un post nu se regaseste pe SI cardul unui echipier postul nu va fi acordat.
Se vor acorda premii echipelor clasate pe primele trei locuri pentru fiecare categorie.
Punctele acumulate de echipe vor fi contorizate în clasamentul Rozei Vânturilor Rogaining, contând pentru etapa a 3-a.

Contestatii

În cazul unor contestații, organizatorii vor forma un juriu din minim trei persoane. Toate reclamațiile trebuie să fie transmise organizatorilor  în maxim 30 de minute de la incheierea concursului. Decizia va fi comunicată echipelor inainte de inceperea ceremoniei de premiere. Deciziile juriului nu se pot contesta. Pentru a evita plângerile fără temei, se va solicita ca fiecare echipă să depună un depozit de 100 euro care va fi returnat doar daca reclamația este intemeiata și corecta.

Declarație pe propria răspundere

Participâd la Carpath Rogaining Trophy, fiecare participant trebuie să fie de acord cu regulile impuse de organizatori înainte de începerea competitiei dar și pe timpul ei. Organizatorii nu își asuma răspunderea în cazul în care un concurent nu respectă indicațiile rutiere de pe drumurile publice sau dacă conduita concurentului aduce atingere drepturilor mediului înconjurător sau al altor persoane, în timpul sau după finalizarea evenimentului.

Suspendarea sau anularea competiției

Organizatorii pot decide oricând și la orice moment să suspende sau să anuleze competiția, la liberea alegere, pentru a asigura siguranța participanților.

Dreptul la imagine

Participanții care se înscriu la concurs vor fi de acord cu prelucrarea fotografiilor în care apar. Organizatorii vor putea folosi poze sau clipuri video pentru a-și promova evenimentul.
Participanții vor putea descarca fotografii din sectiune foto/ video, folosind parola atribuita de organizatori.

Modificări ale regulamentului

Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica regulamentul, printr-o notificare detaliată către toți participanții înaintea începerii cursei.

Eliberarea de răspundere

Toate persoanele care se vor încrie la Carpath Rogaining Trophy vor semna o declaratie pe propria răspundere că sunt sănătoși și apți din punct de vedere fizic să participe la competiție. De asemenea, participanții vor declara că își asumă răspunderea civilă și penală în cazul în care conduita acestora nu este corespunzătoare conform legii pe timpul evenimentului sau după finalizarea acestuia. Organizatorii nu vor fi trași la răspundere pentru conduita acestora.
Participanții vor declara că au citit întregul regulament cu atenția și că îl vor accepta fără nicio reținere.

Datele cu caracter personal

1) Datele cu caracter personal vor fi folosite pentru următoarele scopuri: Invitarea la evenimente sau pentru informare.
2) Datele vor fi procesate pe hârtie și electronic.
3) Datele cu caracter personal ce țin de nume și prenume sunt esențiale în organizarea evenimentului. Acestea au rolul de a permite participantului să ia parte la cursă, să primeasca informări și să participe la întâlniri. Refuzul de a furniza aceste date face imposibilă înscrierea la competiție. Numarul de telefon este cerut din scopuri organizatorice si de securitate pentru a comunica mai eficient înainte și în timpul cursei.
4) Datele personale ce țin de etnie, religie, orientare politică, orientare sexuală, și orice alte date de acest fel ce țin de intimitatea participantului, nu vor fi dezvăluite și nu vor fi folosite în niciun scop comercial, decât cu acordul participantului.
5) Operatorul de date cu caracter personal este Clubul Sportiv Babarunca, prin administratorul său.
6) Procesarea datelor cu caracter personal are loc la sediul organizatorului.

Citind aceste rânduri, vă dați acordul pentru prelucrarea datelor dumneavoastră în scopul prelucrării acestora conform alineatelor enumerate mai sus.

Acceptarea regulamentului

Participanții care se înscriu la acest eveniment vor accepta toate punctele acestui regulament, prin urmare procedura de înscriere va necesita să fiți de acord cu acest regulament. Participanții își vor oferi acceptul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, conform celor menționate mai sus.
Participanții sunt deplin conștienți de pericolele ce pot apărea într-un astfel de eveniment și de propriile abilități fizice și psihice. Organizatorii nu vor fi răspunzători atât civil cât și penal de conduita participanților în timpul sau dupa finalizarea competiției.

Despre acest sport

Rogainingul este o competitie sportiva de lunga distanta desprinsa din Orientare, unde echipe formate din 2- 5 persoane, primesc o harta topografica detaliata cu zona care trebuie explorata, o busola, un fluier pentru situatii de urgenta, si un stick electronic (SI-card), cu scopul de a gasi cat mai multe checkpoint-uri, pentru a strange cat mai multe puncte, intr-o perioada de timp ce difera de la competitie la competitie: 2, 4, 6, 9, 12 sau 24 ore.

Mai multe informatii

Regulament IRF Rogaining 2024

Doriti sa va alaturati clubului?

Clubul Sportiv Babarunca vă oferă oportunitatea de a vă dezvolta și de a vă conecta cu alți entuziaști ai orientării. Fiți parte dintr-un club care celebrează sportul și creșterea personală. Prin activitățile noastre și prin evenimentele viitoare, vă invităm să vă îmbunătățiți sănătatea, să vă dezvoltați abilitățile, să explorați natura și să vă bucurați de satisfacția de a atinge obiectivele personale.